pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2010

Award

Av Gun - 28 augusti 2010 21:15

Awarden fick jag från Papillonbus - tack!

  

Awarden ska läggas till i bloggen.
Länk ska visa vem man fått den från.

Nu ska jag i min tur ge 7 andra bloggare awarden.

Och så ska jag berätta 7 saker om mig själv.

7 saker om mig:

Jag har sju syskon - jag är barn nr 8

Jag har jägarexamen, men har aldrig jagat

Jag har druckit björngallasnaps (huvvaligen)

Jag är mycket höjdrädd, men har ändå flugit i ett litet plan in till Grand Canyon (huvvaligen igen-men häftigt!)

Jag har järnmärke i stenografi (utdött?) - jobbar med IT

Jag älskar djur av alla sorter - kan börja prata med en insekt helt plötsligt (knäpp?)

Jag tycker inte om snålhet, småaktighet och orättvisa


Som vanligt måste jag "sticka ut" ;-) och berätta en 8:e sak.

Jag är ensam om mitt förnamn Gun-Wivi


Nu kommer det svåraste - att utse 7 andra bloggare:

Ä I A Gart

Upprepat

Garntrollet

Lill-Ingrids bakblogg

Blendas betraktelser

Livs Hobbyblog


Sist men inte minst en bloggare som betydde mycket för mig när jag i början kände det litet motigt med inläggen. Ingen kommenterade - fastän det var besökare....? Så började Stickgreta (Hans o Greta) att uttrycka positiva ordalag till mina inlägg. Då blev det kul att fortsätta! Tack Stickgreta och härmed får du en Award av mig.

 
 
Blenda

Blenda

29 augusti 2010 00:14

OJ, tack så mycket säger jag då! Jag ska blogga detta imorgon tror jag, nu är jag lite. trött. Om man säger så! Tack igen, jag blev glad! :-D

http://www.blendasbetraktelser.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

29 augusti 2010 10:25

Tack, sååå väldig mycket!
Tänk, att vara ensam om sitt namn, häftigt!
Är inte så bra på att skriva om mig själv, känner mig grå och tråkig.:)
Ha det så bra!

http://lill-ingrid.blogspot.com

 
Marre

Marre

29 augusti 2010 12:19

Björngallasnaps låter läskigt, hu. Kan tänka mig att Grand Canyon var en stor upplevelse. Min mosterns son har också varit där och han säger att det är oförglömligt, kan tänka mig det. Nej, du är inte knäpp, här byts det ofta ord med småkryp och annat smått å gött, ler. Kramar om!

http://papillonbus.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

stickgreta

29 augusti 2010 17:01

Oj vad smickrad jag blir. Jag som inte kan fixa något med datorn överhuvudtaget. Jag måste t ex be Monika F om hjälp att få över detta på min blogg.
Jag skäms, men stolt

 
Ingen bild

Pysselfarmor svarar Stickgreta

29 augusti 2010 19:08

Hmmm....jag tror nog allt att du kan väldigt mycket med datorn fastän du inte tycker det. Du gör ju inlägg med bilder och så kommenterar du ofta hos mig...och så skickar du ju mail.....det är mycket det. Det här var bara något nytt du stötte på som du inte gjort förr så glo ordentligt när hon visar dig, för då kan du sedan ;-)

 
Pialotta

Pialotta

29 augusti 2010 23:48

Nu är jag här och tittar runt hos dig:) Vantar är väl inte min grej precis.. var ett tag sedan jag stickade vantar o strumpor. Nu stickar jag mest tröjor/koftor, mössor o byxor:) Håller på för fullt här nu med en stickad tröja till lilla Olivia.. Snart blir det en del julklappar oxså .. de unga stickar inte så mycket nu för tiden, så det sätts värde på:)

http://caffepaus.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards