pysselfarmor

Alla inlägg under juni 2012

Av Gun - 1 juni 2012 06:56

Igår var det brodericafé på Waynes. Det är alltid lika spännande att se vilka som kommer och vad man broderar.

Synnöve broderade korsstygn.
Visst är de fina!


  

Elin håller på med yllebroderi - jäääättestort!

 


Sashiko var det två som broderade. Det här är Barbros broderi.

De båda har gått samma kurs som jag gjorde i fjol, hos Länshemslöjdkonsulenterna med Rieko som kursledare. Man broderar förstygn och korsar aldrig stygnen (linjerna) någon gång.

Vill du veta mera och kanske testa kan du läsa här hos The Purl Bee eller här


  

Jag återupptog broderiet jag började med på Ingmarsö, en marsma (sypåse).
Förra året gjorde jag en i blandteknik.


 


Du kan få inspiration att brodera något annat hos 365 saker du kan slöjda 

 eller kanske här på min Pinteresttavla, Embroidery  

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards