pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2012

Utlottning av gamla mönster

Av Gun - 14 oktober 2012 17:31

Och räknaren tickeli-tickar på ser jag! Snart har jag haft 150.000 besökare och 230.000 sidvisningar. Det ska jag fira litet med några utlottningar. Här kommer den första av tre. Näää jag talar inte om vad de andra två utlottningarna innehåller    och självklart kan du delta i alla tre utlottningarna.


Första utlottningen är ICA-förlagets bok "Med stickor och garn" - utgiven 1947. Den innehåller 68 mönster för damer, herrar och barn.


 


Du får också 15 mönster från 1985-86.
(Det här är alltså inte alla!)


   


  • En kommentar i detta inlägg ger 1 lott.
  • En kommentar i detta inlägg och länkning på din blogg ger 2 lotter. Ange att du länkar!

Även du som inte har blogg kan delta genom att kommentera.

Dragning sker söndag den 28 oktober kl 18.00


Lycka till!

 
 
Annika

Annika

14 oktober 2012 18:43

Underbar vinst! Provar lyckan.

http://annikashandarbete.blogspot.com

 
Ingen bild

EvaL8

14 oktober 2012 18:50

Jag vill vinna. Älskar gamla mönster. Länk från min blogg så klart, ger väl två lotter. Ha det så bra.

 
Ingen bild

Zoo keeper

14 oktober 2012 19:27

Åh vilka fina mönster! Nostalgi! Håller på att avsluta en andra babykofta (EZ mönster), sedan skall jag sticka mig ett par handledsvärmare efter ditt mönster med lyfta maskor! :-))

 
Elin

Elin

14 oktober 2012 19:57

Den där boken är jag riktigt sugen på! En lott för mig, tack!

http://theknittingseaman.blogspot.com

 
Ingen bild

Tessan

15 oktober 2012 08:43

Kul! Det är så spännande med gamla mönster, så jag är gärna med.
elsa9090@hotmail.com

 
Ylva

Ylva

15 oktober 2012 09:32

Ja nån av dessa tjusiga jumprar skulle säkert passa till nostalgitripp! Du har ju helt rätt i att den första boken var intressant. En lott tack !
Ha det gott
Y.

http://Fastamaskor.blogspot.com

 
miastickar

miastickar

15 oktober 2012 11:18

Visst vill jag vara med! Det gick inte att länka med nån av tävlingsbilderna så jag länkar med din Header! (stavas det så?)

http://www.miastickar.blogspot.com

 
Karina

Karina

16 oktober 2012 14:51

Jo men jag vill gärna vara med och vinna, spänningen höjer pulsen och gör oss varmare i kylan ;)

Jag länkar också

http://himmeloch.blogspot.com

 
Marre

Marre

16 oktober 2012 15:17

En bättre års period för stickning/virkning finns nog inte, än hösten. Och här njuts sitter man då åter nersjunken djupt i sköna soffan då man åter börjat trolla fram små garnskapelser, skojigt värre.

Jo, har verkligen haft tur med mina små sötnosar och inte en endaste dag går utan att man här får sig ett gött skratt, det är livet på en pinne det, haha.

Hoppas allt bra med fröken. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Tomtan

Tomtan

16 oktober 2012 16:55

GRATTIS!!!!!! Jag vill vara med!

http://entomtastankar.wordpress.com

 
maidi

maidi

16 oktober 2012 19:44

Självklart vill jag vara med,, och länkat har jag gjort..

Kram Maidi

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
Ingen bild

stickgreta

17 oktober 2012 09:05

Nej men oj. Nu var det länge sedan jag vann något. Det var ju så här det började. Länkar naturligtvis också

 
Ylva

Ylva

18 oktober 2012 09:50

Jag vill gärna ha den där boken. *hoppas, hoppas, hoppas*
En lott till mig tack!

http://sommatochspunnet.blogspot.se

 
Elisabet

Elisabet

18 oktober 2012 10:53

Jag vill vinna!
Det kan hända att det går att få röd färg på annat sätt, t ex genom att lösa färgen med ättika eller ammoniak. Eller prova med vegetabiliska fibrer, som emellertid generellt är mycket svårare att färga. Det ska ju gå att få rött på skinn, som är animaliskt. Dessutom läste jag någonstans att samerna tuggade rötterna innan de behandlade skinnen. Men det har jag ingen lust att prova!

http://textilainslag.wordpress.com

 
Anna Maria Hult

Anna Maria Hult

18 oktober 2012 22:01

Visst är det underbart att sticka provlappar.
Jag kan lova att du har glädje av dem.
Hoppas jag vinner.

http://Knitonnet

 
Ingen bild

llarssonhaga01@gmail.com

20 oktober 2012 18:07

Men det var en fin vinst, den vill jag gärna försöka min lycka på!
Jag har ingen egen blogg än så länge men har ändå följt din ett tag.
Visst är HV en oas i denna värld!
Lillemor

 
kerstin.lagergren@spray.se

kerstin.lagergren@spray.se

24 oktober 2012 08:51

Hej . Vinner gärna. Hade rätt svar i Stickas tävling oktober men vann inte bara 4 personer deltog med ok svar Nu gäller det. Gamla goda mönster med detaljerade beskrivningar sedan gäller att mäta . Har ej 36-38 i storlek längre.MVH Kerstin Lagergren Söderväg 23 621 58 Visby

http://kerstin palm lagergren

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards