pysselfarmor

Alla inlägg under november 2010

Av Gun - 6 november 2010 20:30

har jag skrivit om tidigare - här -

och jag fascineras av att andra kläcker fram idéer kring återbruk. Den förmågan har inte jag ....men det gör inget alls....för det är bara bra att vi är olika...... Man ska inte ge sig in på det som andra är mycket bättre på, utan bara låta sig inspireras. Kanske något för dig att testa - blixtlåsbroscher

       


  

Av Gun - 5 november 2010 19:17

Idag hade jag sådan tur att vi arbetade bara halv dag.........sedan bar det av till Syfestivalen. Jag har gått, gått, gått, gått och gått...har därmed väldigt ont i fötterna. Det golvet tar död på ens fötter.


Sticka har ett workshopbord, som var välbesökt. Överhuvudtaget var det väldigt mycket folk idag. Det brukar vara lugnare på fredagen, men så upplevde jag det inte idag. Undrar hur det ska bli lördag och söndag.....invasion? På söndag finns jag vid det här bordet hela dagen.

  


De här böckerna hoppade ner i min väska!


Och den här broderiboken hos Canvas.

De har en hel del annorlunda material för fritt broderi.

T.ex Guldbroderi som någon visade vid deras montor.



Av Gun - 4 november 2010 19:30

Nu varvar jag de här stickningarna. Rätt som det är så är de klara!


Har kommit upp till tummen på andra vanten med mönstret Dalahäst.

      


Har just börjat sticka mönstret på andra vanten - Selbumönstret.


Spetshalsduken som jag började på i somras har just plockats fram.

Den ska också bli klar före jul!

Av Gun - 3 november 2010 18:52

Gäster från 48 olika länder har besökt bloggen sedan maj i år. Det var då jag lade till flaggräknaren. Det senaste landet är Bangladesh. Jag antar att det är de som kan svenska som befinner sig i de olika länderna  som besöker min blogg.


Klicka på bilden nedan så kommer du till Flag map.

Du kan förstora/förminska kartan där med + eller - tecknet på kartan - precis som man gör på Eniro. Du kan också dra kartan i olika riktningar. Klicka på flaggbilden så ser du antalet besökare också.


  

Av Gun - 2 november 2010 17:45

Karin tar hand om det du inte vill ha. Det kan vara fint, fult, textilt, trä, metall eller vilket material som helst, från naturen eller något du gjort, stort eller litet, hårt eller mjukt....men du vill bli av med det och du kan skicka det i ett kuvert till henne.



Hon skapar något annat av alltihop hon får. Visst låter det spännande?


Här kan du läsa hennes projektbeskrivning, se vad andra skickat och framför allt hittar du hennes adress här.

Karin Granstrand

Av Gun - 1 november 2010 19:25

Mitt läsande går i perioder. Jag har haft ett väldigt långt uppehåll nu, men så plötlisgt kommer känslan att ..... jag måste läsa, läsa och läsa.

Det kan vara både romaner, thrillers och olika faktaböcker. Hantverksböcker sitter jag väl med näsan i för jämnan.


Just nu är det de här två böckerna jag kopplar av med beroende på vilken "lust" jag känner till den ena eller den andra.


       

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards