pysselfarmor

Alla inlägg under juni 2010

Av Gun - 16 juni 2010 16:30

Ge dina fingrar och händer massage så att du inte får problem med dem och måste sluta sticka, virka, slöjda, brodera....eller vad du nu håller på med.


  


Tänk på vad 5 minuters paus då och då kan betyda!

Här hittar du hjälpen!

Av Gun - 15 juni 2010 17:57


Barnbarnet Elsa verkar aldrig få någon hatt av sin farmor! Det hände en malör i fredags.....om du har sett filmen här bredvid så var det nästan så jag kände mig i fredags morse! Jag tänkte - The Last Crochet!


Jag virkar på bussen in till sta'n. Vid Slussen kliver jag av för jag åker tunnelbana därifrån. När jag kom fram till dörrarna ner till tunnelbanan undrade jag vad det var kring mina fötter. Tittar ner - och ser det rosa garnet som ett enda streck bort till bussdörrarna - som är stängda!!!


Bussen håller på att svänga ut från hållplatsen. Jag börjar nysta och dra i garnet för jag tänker att jag ska få ut det från bussen genom dörrspringan, men det är något som tar emot. Då inser jag att snart åker bussen. Virkningen ligger fint ihopvikt i min handväska. Garnet går från handväska...slingrar sig på trottoaren och in genom bussens dörrspringa. Nu inser jag att handväska med pyssselfarmor snart ligger efter bussen som ett fladdrande knyte. Det är i varje fall min plötsliga bild. Aj aj aj det här kommer att göra ont tänker jag för det är ett starkt garn. Men jag tar i och sliter av garnet. Det skär in i lillfingret och det blir ett djupt sår.


Först blir jag arg därför att ingen enda människa sa något till mig. Sov alla? Sedan börjar jag småskratta för mig själv för jag tänker på filmen på bloggen.


Garnet som är kvar räcker inte till Elsas hatt! Och jag har inget mera hemma av den sorten heller. Tror inte heller jag får tag i det eftersom det är ett flera år gammalt garn jag hittade i mina gömmor.


Nu får farmor börja om igen! Men tredje gången gillt!

Av Gun - 15 juni 2010 17:47

Jag broderar med sytråd i bomull. Det är för att jag vill att det ska likna klotter med röd kulspetspenna. Tunna tunna linjer.


Snart måste jag bestämma mig för om jag ska göra den andra mudden med samma mönster eller göra ett nytt klotter för den. Det kanske blir mera spännande med två olika klottermuddar. Vad tror du?

Av Gun - 14 juni 2010 23:15

Här ser du förslag

  

Av Gun - 14 juni 2010 20:00

av gamla tidningar...så praktiskt

  

  

Av Gun - 14 juni 2010 17:00

     

Broderibloggen finns ett inlägg som handlar om telefonklotter och broderiklotter.......jag klottrar ofta när jag pratar i telefonen. Rev ut en lapp i veckan och tog hem från jobbet. Jag såg plötsligt att det jag klottrat skulle bli snyggt på en jeansmudd sydd av gamla mjuka jeans. Kanske med fårskinn i fodret. Kanske pärlor ska finnas med?

Får se om det blir som jag tänkt när jag börjar brodera.

Av Gun - 13 juni 2010 19:52


 


 


Jag hade förmånen att för några år sedan gå en 4-timmars guidad tur på Skogskyrkogården. Idag har vi tillsammans med goda vänner vandrat runt med guide 1,5 timme. Det var också fantastiskt! Vi klarade oss från störtskurar - bara litet lätt duggande. Du kan köpa biljett via Ticnet.

Läs mera här och titta på massor med bilder här.

Av Gun - 13 juni 2010 10:16


  
        

 Så var det dax. Lämna kommentar här så är du med i utlottningen av boken. Innehåller 46 mönster.


Sista dag är söndag 11 juli.

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards